Monday, September 2, 2013

Mesti tonton cerita Planes

planes the movie
Credit to Planes Official Site

Kami pergi menonton movie Planes pada Hari Merdeka kelmarin selepas Hari Sukan si Idrees. Late entry - now rasa semua benda pun nak update :-) Helloooo Ladies and Gentle planes! To be honest cerita ni memang best dan sesuai untuk tontonan family. Jalan cerita yang bagus, ada moral of the story dan gaya bahasa yang baik untuk teladan anak-anak. Tepat sekali ianya di klasifikasi sebagai kategori U.

Dusty is a crop duster plane yang berangan nak jadi racer in an International Race despite limitation of it's purpose built. And best of all he actually gets it materialized! Along the way to achieve his goal, banyak babak yang menampilkan nilai murni seperti sikap tolong-menolong, rendah diri, semangat setiakawan dan tidak berputus asa untuk kecapi kejayaan. Virtue is still relevant today! Sampai bila-bila pun we have to hold on to that, jangan kata dunia sekarang akhir zaman banyak perkara jahat terjadi dan kita pun ikut berbuat jahat.

Review: 4 / 5

Tips bila membawa anak bersama (young boys age 5-7) pergi menonton movie:
1.Jika tujuan utama untuk menonton wayang, hanya pergi untuk menonton wayang sahaja. Maka sila beli tiket wayang terdahulu atau beli di kaunter tetapi pastikan waktu menunggu tidak melebihi 30 minit (kalau masa menunggu agak lama, they will become restless nanti mami yang bikin wayang!)
2.Beli tiket dibarisan sedikit belakang dan barisan kerusi dekat pada lorong untuk memudahkan keluar-masuk (I need it the most in my case)
3.Bawa baju sejuk atau jaket - to avoid few rounds toilet break
4.Pergi ke tandas terlebih dahulu (even though they said they don't need to go)
5.Beli / seludup masuk Drinks, popcorn dan juga jajan yang sewaktu dengan nya - kalau masuk tangan kosong, when about to start movie and they see the next person tengah makan/minum they will surely request wanting the same!

No comments:

Post a Comment

Tell me what you think