Wednesday, September 25, 2013

Earning from Nuffnang - betul ke bohong?

nuffnang earning
Earning from Nuffnang pertama kali sejak 1.5 months berblogging


Kalau siapa yang berblog dan nak mencuba buat duit sambilan melalui iklan, boleh cuba Nuffnang. Hari ni saya menulis sebagai seorang blogger (yang belum berjaya buat duit sambilan :p) Saya bukan nak buat tutorial atau kemukakan tips bagaimana to earn from Nuffnang by blogging. Sebab saya sendiri pun tersangat lah baru.

Saya banyak terdengar dan baca sendiri entri di blog lain tentang blogger berjaya antaranya seperti Hanis Zalikha (tiada maklumat how much she earned), RedMummy (dia pernah cash out sampai 30k - read here) dan CikLaili (dalam 4k per month cash out- baca sini). Wow, sangat memberi inspirasi!! Tak tipu. Hanya dengan berblogging tentang apa yang kita suka, sambil dapat berkenalan dengan ramai orang dan dapat duit sambilan. Menarik bukan? At least kalau tak dapat banyak, dapat bayar balik duit broadband bulanan sudah cukup okay buat saya. :-)

Okay, cukup sudah untuk inspirasi tengok orang berjaya. Kita bila lagi? Inilah cabaran nya! Saya baru dapat 0.25sen. Hahahhaha.. Sama ada ini menjadi peniup semangat untuk terus, atau pemadam semangat! Untuk mendapat pulangan seperti mereka, readership mesti la ribu riban kawan-kawan. Kalau setakat puluh orang, ratus orang makan berpuluh tahun mungkin belum dapat cash out juga. Berbalik kepada readership, saya ada 4 orang follower sekarang. Yeehaaaa...ok stay positive. It will grow from time to time Insya Allah. Baca sini untuk plan saya tambah kan followers. Mari sokong each other. Kalau perlukan follower juga, follow me then I will follow you! Senang je..

Jadi, betul lah kita boleh earn from Nuffnang. Cuma bohong la dengan berblogging update post sahaja sudah boleh dapat pulangan. Banyak usaha lain yang perlu untuk generate traffic, promotion, marketing dan sebagainya. Ya, blog kita perlu ada jenama juga. IMHO, this is like doing business..

Till Then!

2 comments:

  1. terima kasih atas backlink tu.
    memang tak mustahil untuk buat duit dengan blog.
    teruskan menulis & berkongsi sesuatu yang berguna dengan pembaca anda.
    moga blog ini akan terus maju jaya di masa akan datang..

    ReplyDelete
  2. Sama2 cik laili. :-) Insya Allah, saya akan cuba. Besar hati that you dropped by to comment this. Semoga terus berjaya!!

    ReplyDelete

Tell me what you think